a
برخی دوره های ما

تاثیر عنوان و تعداد کلمات یک مطلب در میزان به اشتراک گذاری آن

  /  بازاریابی محتوا   /  تاثیر عنوان و تعداد کلمات یک مطلب در میزان به اشتراک گذاری آن

تاثیر عنوان و تعداد کلمات یک مطلب در میزان به اشتراک گذاری آن

مدت زمان مطالعه ۲ دقیقه

برایان دین یکی از فعالان حوزه بازاریابی محتوا و سئو، ۹۱۲ میلیون بلاگ پست رو بررسی کرده و نتایجی که در رابطه با تاثیر عنوان و تعداد کلمات یک مطلب در میزان به اشتراک گذاری و … از اونها گرفته رو منتشر کرده که من اینجا بطور خلاصه به مهم ترین قسمت هاش اشاره میکنم.

برایان این بررسی رو بیشتر از نظر تاثیر تعداد کلمات یک بلاگ پست، فرمت و نوع محتوا، عنوان و تیتر بلاگ پست در میزان به اشتراک گذاشته شدن اون بلاگ پست در شبکه های اجتماعی و همینطور میزان دریافت بک لینک بررسی کرده.

 

خلاصه نتایج بدست آمده از بررسی ۹۱۲ میلیون بلاگ پست

  • تاثیر تعداد کلمات یک مطلب در میزان دریافت بک لینک

به محتواهایی که طولانی تر هستند ۷۷% بیشتر از محتواهای کوتاه بطور طبیعی بک لینک داده میشه.

محتواهای طولانی بک لینک بیشتری دریافت میکنند

 

 

  • تاثیر تعداد کلمات یک مطلب در میزان اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

نوشته هایی که طولشون بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ کلمه هست برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی ایده آل تر هستند.

طول ایده ال نوشته برای اشتراک گذاری بیشتر در سوشال مدیا

 

 

  • تاثیر عنوان یک مطلب در میزان اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

محتواهایی که عنوان طولانی تری دارن (بین ۱۴ تا ۱۷ کلمه) نسبت به محتواهایی که عنوان کوتاه تری دارین بیشتر توسط دیگران به اشتراک گذاشته میشن.

طول ایده آل عنوان مطلب

 

 

  • محتواهایی که عنوانشون با علامت سوال تموم میشه ۲۳% بیشتر از محتواهای دیگه توسط دیگران به اشتراک گذاشته میشن.

محتواهایی که عنوانشون با علامت سوال تموم میشه

 

 

  • بلاگ پست هایی از جنس لیست (مثلا: ۱۰ غذای سنتی اصفهان) یا مطالبی که با “چرا” شروع میشن ۲۰۳% بیشتر از محتواهای دیگه و یا حتی اینفوگرافیک ها توسط دیگران به اشتراک گذاشته میشن.

رابطه نوع بلاگ پست و میزان به اشتراک گذاریش

 

 

  • بلاگ پست هایی که با “چرا” و “چه” شروع میشن ۲۵% بیشتر از پست هایی معمولی بک لینک طبیعی میگیرن.

رابطه بلاگ پست هایی که با چرا شروع میشن و بک لینک

 

 

مقایسه ارتباط نوع بلاگ پست در میزان به اشتراک گذاری مطلب در مقایسه با میزان دریافت بک لینک طبیعی

همونطوری که تو این نمودار میبینید بعضی از بلاگ پست ها بیشتر برای به شر شدن مناسب هستن و بعضی از اونها برای دریافت بک لینک.

نوع مطلب در لینک بیلدینگ و به اشتراک گذاری

 

 

برای دریافت بازدهی بیشتر، بهتره قبل از نوشتن مطلبمون هدفمون رو مشخص کنیم و ببینیم چه فاکتورهایی در مورد اون مطلب برامون مهمتره و علاقه داریم کاربر بعد از خوندن مطلب چه واکنشی نشون بده، اینطوری بهتر و اصولی تر میتونیم مطلبی رو که نیازه بنویسیم.

نظر شما چیه؟

این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید

متخصص SEO و دیجیتال مارکتینگ، بلاگر سفر

ارسال یک نظر

error: Content is protected !!

ثبت نام کاربر

بازیابی رمز عبور