a
برخی دوره های ما
ALT تصویر

بازاریابی محتوا (Content Marketing) چیست؟

مدت زمان مطالعه ۲ دقیقه

بازاریابی محتوا را می توان به عنوان یک تکنیک بازاریابی تعریف کرد که با هدف هدایت رفتار مشتری به سمت سوداوری، اطلاعات مفید و مرتبطی را برای یک مخاطب خاص ایجاد می کند.

این محتوا شامل قالب ها و فرمت های مختلفی است، از جمله مقاله، تصویر، فایل های صوتی، ویدیو، نظرسنجی های محاوره ای و یا ترکیبی از همه اینها.

 

هدف اصلی در بازاریابی محتوا یا کانتنت مارکتینگ

هدف اصلی که در پشت بازاریابی محتوا یا کانتنت مارکتینگ وجود دارد، جذب و حفظ مشتری از طریق تولید محتوایی است که هم مشتری به آن نیاز دارد و هم ارزشمند است، اما با هدف تغییر یا ترغیب رفتار مشتری.

به عبارت دیگر، برخلاف تبلیغات که فقط سعی در فروختن یک محصول یا خدمات، را دارند، بازاریابی محتوا کاملا با مشتری درگیر می شود.

زمانی که مشتریان اطلاعاتی را دریافت می کنند که موجب پیشرفت زندگی آنها می شود، به شما پاداش می دهند – نه تنها با تجارت خود بلکه با وفاداریشان به آن برند.

این فرایند درحال توسعه می تواند بخشی از برنامه بازاریابی تجاریتان باشد. چون این فرایند موثر و کاربردی است. با اینکه بازاریابی محتوا این روزها بسیار بحث مهمی شده است، اما مفهومی کاملا جدید نیست.

 

اولین داستان اصلی موفقیت بازاریابی محتوا

اولین داستان اصلی موفقیت بازاریابی محتوا به سال ۱۸۹۵ برمی گردد، یعنی زمانی که John Deere بر روی خبرنامه ای به نام Furrow برای کمک به کشاورزان، شروع به کار کرد. از آن زمان به بعد، بازاریابی محتوا به صورت های متعدد از طریق تعدادی از برندهای معروف مثل Michelin ,Jell-O ,Sears ,P&G به کار گرفته شد.

با نگاهی سریع به سال ۲۰۱۲ می بینیم که شرکت هایی مثل Cisco ,Microsoft و Nike کمپین های تبلیغاتی محاوره ای جدیدی را راه اندازی کرده اند که به طور کامل با مشتریان در ارتباط هستند و باعث می شود این استراتژی ها قوی تر شوند و جایگاه بازاریابی محتوا در تبلیغات جهانی پر رنگ تر می کند.

 

آیا بازاریابی محتوا یک مفهوم جدید است؟

همان طور که می دانیم امروزه بازاریابی محتوا به عنوان یک استراتژی بازاریابی جدید، مشتری جذب می کند. درواقع بازاریابی محتوا ترکیبی از چندین عملیات تجاری دیگر است.

بازاریابی محتوا، تبلیغات قدیمی، فروش، رسانه اجتماعی، برنامه ریزی رویدادی و برندسازی را با هم ترکیب می کند تا با یک استراتژی همه جانبه به تقویت روابط بین مشتری و کسب و کارها کمک کند.

بازاریابی محتوا با جنبه ها و ابعاد متفاوتی که در آن ایفای نقش می کند برای کسب و کارها این امکان را فراهم می کند تا راه های مارکتینگ خود را ساده کنند، در حالی که به یکپارچگی تجربه کاربری (User Experience) نیز کمک می کند.

متخصص SEO و دیجیتال مارکتینگ، بلاگر سفر

ارسال یک نظر

ثبت نام کاربر

بازیابی رمز عبور