a
برخی دوره های ما

دو نوع خاصیت (attribute) لینک جدید که گوگل در خانواده لینک های نوفالو معرفی کرده

  /  سئو و بهینه سازی وبسایت   /  دو نوع خاصیت (attribute) لینک جدید که گوگل در خانواده لینک های نوفالو معرفی کرده

دو نوع خاصیت (attribute) لینک جدید که گوگل در خانواده لینک های نوفالو معرفی کرده

مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه

اگه شما هم به دنبال افزایش رتبه سایتتون در نتایج جست و جوی گوگل هستین احتمالا به اهمیت لینک سازی (Link Building) و بک لینک (Backlink) آگاه هستین

و میدونین که لینک های ورودی و یا خروجی وبسایت به دو دسته لینک های فالو (follow) و نوفالو (nofollow) دسته بندی میشن که در مطلب تفاوت بین لینک های فالو و نوفالو مفصل و کامل بهشون اشاره کردم.

در حال حاضر گوگل در حال تغییر لینک های نوفالو هست و برای درک بهتر ماهیت لینک های خروجی، دو ویژگی جدید برای لینک های Nofollow معرفی کرده که در ادامه توضیح میدم.

 

 

دو نوع لینک جدید که از نوع لینک های نوفالو (Nofollow) به حساب میان

لینک با ویژگی اسپانسر (“rel=”sponsored)

برای مشخص کردن لینک هایی که با هدف تبلیغات، اسپانسرشیپ و یا دلایل مربوطه در یک سایت وجود دارن، مثل لینک بنرهای تبلیغاتی.

 

لینک با ویژگی  یو جی سی (“rel=”ugc)

برای مشخص کردن لینک هایی توسط کاربر و بدون نظارت مستقیم ما در وبسایتمون ایجاد میشه، مثل لینک هایی که بازدیدکننده ها در بخش نظرات نوشته ها یا در فروم ها میذارن.

 

لینک با ویژگی نوفالو (rel=”nofollow”)

برای زمانی که میخوایم به یه صفحه لینک بدیم اما نمیخوایم رنک و اعتبار دامنه و سایتمون رو بهش منتقل کنیم.

 

 

چیزی که متخصصین سئو و صاحبان وبسایت ها نیازه درباره ویژگی های جدید لینک های nofollow بدونن

 

خاصیت لینک ها هنوز هم اهمیت دارن

برای جلوگیری از پنالتی گوگل هنوز هم مهمه که لینک های تبلیغاتی و اسپانسری رو با تنظیم خاصیت attribute لینک ها مشخص کنین.

گوگل ترجیح میده لینک های تبلیغاتی رو با ویژگی”sponsored” مشخص کنین، اما استفاده از ویژگی “nofollow” هم مشکلی نداره.

 

نیازی به تغییر ویژگی attribute لینک های فعلی نیست

در حال حاضر نیازی به تغییر ویژگی attribute لینک های nofollow فعلی نیست و میتونین این استراتژی رو برای لینک های جدیدتون در نظر بگیرین.

اگرچه به طور کلی فعلا ضرورتی برای پیاده سازی ساختار جدید نیست، اما گوگل ترجیح میده حتما برای لینک های تبلیغاتی از خاصیت “sponsored” استفاده کنین.

 

چطور بطور صحیح از ویژگی های جدید لینک های nofollow استفاده کنیم؟

برای یک لینک شما میتونین همزمان از چند خاصیت attribute استفاده کنین.

برای مثال لینکی که توسط کاربر در یک محتوا ایجاد شده میتونه همزمان ویژگی “sponsored” و “ugc” رو داشته باشه، به این شکل:

rel=“ugc sponsored”

 

گوگل میگه به جز لینک های تبلیغاتی و اسپانسرینگ، بطور کلی از هر ویژگی که در لینک هاتون استفاده کنین مشکلی نداره.

اما چیزی که خیلی واضح و مهمه اینکه که لینک های تبلیغاتی باید حتما با ویژگی “sponsored” یا “nofollow” مشخص بشن.

 

 

تغییرات ویژگی “nofollow” از اول مارچ ۲۰۲۰

در حال حاضر ویژگی لینک نوفالو (nofollow)، یو جی سی (ugc) و اسپانسر (sponsored) برای گوگل به عنوان خاصیت یک لینک به منظور رتبه بندی و رنکینگ در نظر گرفته میشه، اما از اول مارچ ۲۰۲۰ خاصیت “nofollow” به یک ویژگی به منظور ایندکسینگ و کرال صفحات استفاده میشه.

شما تجربتون در استفاده از لینک های نوفالو چیه؟ به نظرتون در رتبه بندی سایت تاثیر گذاره؟

 

این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید

متخصص SEO و دیجیتال مارکتینگ، بلاگر سفر

ارسال یک نظر

error: Content is protected !!

ثبت نام کاربر

بازیابی رمز عبور