a
برخی دوره های ما

هشتگ چیست و چطور از آنها استفاده کنیم؟

  /  سوشال مدیا مارکتینگ   /  هشتگ چیست و چطور از آنها استفاده کنیم؟

هشتگ چیست و چطور از آنها استفاده کنیم؟

مدت زمان مطالعه ۲ دقیقه

کلمه هشتگ رو احتمالا شما هم شنیدین، به لطف شبکه های اجتماعی کلمات زیادی در چندین سال اخیر به دیکشنری اضافه شده، ولی تعداد کمی از این کلمات به صورت گسترده استفاده میشه و به عنوان ” هشتگ ” مورد قبول واقع شده.

با اینکه علامت هشتگ (Hashtag) توسط توییتر معروف شد، در حال حاضر تقریبا در همه شبکه های اجتماعی معروف، مثل فیس بوک (Facebook) و اینستاگرام  استفاده میشه و کاربرد داره.

 

هشتگ چیست؟

هشتگ به زبان ساده یعنی کلمه کلیدی یک عبارت، که بدون فاصله با یک علامت (#) در جلوی کلمه نوشته میشه. مثلا #inboundChat و #ChocolateLovers هر دو هشتگ هستند.

 

کاربرد هشتگ در شبکه های اجتماعی

شما می تونید در هرجایی از پست های شبکه های اجتماعی از هشتگ ها استفاده کنید.

هشتگ ها بحث های عمومی از کاربرهای متفاوت رو (کسانی که اکانت سوشال مدیاشون خصوصی نیست)، در یک رشته جریان قرار میده تا شما بتونید با جست و جوی اون هشتگ (#) و کلیک روی اون، مباحث رو پیگیری کنید.

به این نکته توجه کنید که برای اینکه بخواین پستی که با هشتگ گذاشتید در نتایج جست و جوی هشتگ مربوطه نمایش داده بشه، باید پست رو به صورت عمومی (public) منتشر کنین و اکانتتون نباید بسته و در حالت خصوصی باشه.

 

چه چیزی هشتگ رو جذاب کرده؟

اگر از هشتگ ها به درستی استفاده بشه، یک راه عالی برای بیشتر و بهتر دیده شدن پست ها در شبکه های اجتماعی و افزایش مشارکت برای کاربران و برندهاست.

از این طریق افراد میتونن به کاربران مفاهیم و نشانه هایی برای یادآوری بدن، عکس ها و متن ها رو کنارهم جمع کنند و به صورت آنی گروهی از مردم رو که در مورد یک مسئله خاص هم فکر هستند رو به روز کنند.

 

هشتگ ها برای متحد کردن بحث ها در مواردی شبیه موارد زیر استفاده می شوند

رویدادها و کنفرانس ها مثل، #INBOUND16 یا #SB50
فجایع و شرایط اضطراری مثل، #JeSuisCharlie یا #PrayForHaiti
تعطیلات یا جشن ها مثل، #WorldNutellaDay یا #OneHaleOfAWedding
مباحث مورد علاقه همه عموم مثل، #WinterWonderland یا #ChocolateLovers
هشتگ های معروف مثل، #tbt یا #MotivationMonday

 

نکته کلیدی استفاده از هشتگ، استفاده به موقع و به اندازه اون هست. استفاده خیلی زیاد از هشتگ ها باعث گیج شدن و خسته شدن مخاطب میشه و آزار دهنده است.

 

 

این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید

متخصص SEO و دیجیتال مارکتینگ، بلاگر سفر

ارسال یک نظر

error: Content is protected !!

ثبت نام کاربر

بازیابی رمز عبور